Ce mi-a placut in Roma si de ce as mai merge o data

vreau-sa-vizitez-roma-1

Roma e o destinatie frumoasa de vacanta, un oras plin de viata, care ofera romantism, diversitate, istorie si amintiri frumoase daca o vizitezi alaturi de persoana potrivita. De fapt, nici nu prea conteaza unde mergi daca ai alaturi pe cine ti-ai dori tu si sufletul tau si pleci incarcat de entuziasm si super relaxat, dar si odihnit.

Asta ne-a cam lipsit noua la inceput si ma refer la relaxare pentru ca am plecat cu cateva lucruri neterminate si am avut cateva reprize de telefoane in tara, atat eu, cat si Alex, dar pana la urma am intrat lejer in atmosfera de vacanta si ne-am bucurat de ce a avut Roma mai frumos de oferit.

Astazi am ales sa vorbim despre asta, despre cazare, transport, ce nu mi-a placut mie in Roma, despre locuitori si mancare, despre toate lucrurile astea pe care tu ai vrea sa le stii daca ai trecut acest oras pe lista destinatiilor de vizitat intr-un viitor apropiat.

vreau-sa-vizitez-roma-4

Eu cred ca un oras se viziteaza cu harta in mana, insa nu cu o lista. Nu ma intelegeti gresit, e important sa aveti cateva obiective in minte pe care vreti neaparat sa le bifati, insa nu cred ca vizitarea unui oras este o cursa contra cronometru in a bifa cat mai multe locuri de pe lista aia. Nu, lasa-ti timp de a vizita strazi, de a savura un pahar de vin pe o terasa, de a rasfoi un ziar si a te indragosti de o banca pe care au stat milioane de turisti degustand o inghetata…

Am plecat in Roma cu dorinta de a exploata, o harta foarte buna si cateva milioane de ganduri inghesuite intr-o valiza imensa alaturi de cateva rochii.

Am aterizat pe aeroportul Ciampino, aflat la 30 de minute de gara Termini pe care o incercuisem pe harta si am luat de acolo un autobuz care ne-a lasat exact in statia unde voiam sa ajungem. Biletul era ieftin, undeva la 6 euro daca nu ma insel si drumul a fost lejer, dar suficient pentru a intra in atmosfera si a studia cu ochi mari strazile pe care vespele gri alergau, de-a dreptul.

Noi am ales sa ne cazam in zona Termini, ceea ce va recomand si voua pentru ca a fost o super alegere, dat fiind ca in gara aceasta ai acces la metrou, tren, autobuze si poti ajunge practic oriunde. In plus, zona este frumoasa, intens circulata chiar si noaptea, iar strazile pline de restaurante unde era o adevara atmosfera. Tot aici erau si cateva supermarketuri de unde iti puteai cumpara cateva chestii de care ai nevoie gen apa, cateva fructe sau servetele, etc, iar in gara gasesti magazine mai ceva ca intr-un mall. (Inclusiv Victoria’s Secret)

Am avut noroc de un hotel foarte frumos, cu angajati primitori, o curatenie exemplara si o priveliste superba catre o strada principala, iar de la Termini faceam in jur de 3 minute pe jos, ceea ce era minunat pentru ca seara dupa ce mergeam foarte mult pe jos tot ce voiam era sa ajungem mai repede in camera de hotel. Practic eram atat de terminati incat mereu ne amuzam ca ne venea sa luam in brate stalpul de pe trotuarul unde asteptam ca semaforul sa se faca verde.

vreau-sa-vizitez-roma-2

vreau-sa-vizitez-roma-3

A fost prima data cand ne-am rezervat vacanta pe booking si sincer nu am de gand sa mai apelez vreodata la o agentie. Biletele de avion le-am luat tot eu de pe siteul companiilor, iar pentru obiectivele turistice am cumparat direct bilete de la ghisee, nu am rezervat nimic online.

A doua zi noi ne-am cumparat Roma Pass, care era 39 euro/persoana si aveai accesul cu ea la 2 obiective turistice si orice linie de transport timp de 3 zile (metrou A si B, autobuz).

Este foarte usor sa te orientezi la metrou, spre deosebire de Paris, de exemplu, iar statiile sunt destul de apropiate. Noi am luat de cateva ori metroul pentru a ajunge in diverse puncte si de acolo preferam sa ne “ratacim” printre stradute pe jos. Stiu ca Roma nu este chiar atat de mare si poate fi vizitata la pas, dar chiar nu am vazut rostul de a merge pe jos pe distante foarte mari daca deja vizitasem zona respectiva. Asa ca am preferat sa luam metroul sa “sarim” zona respectiva. De multe ori ne intorceam la hotel dupa amiaza pentru a ne schimba, iar seara luam din nou metroul pentru a lua cina in alte zone, ceea ce e super fain. Ajungeai imediat si nu trebuia sa mergem foarteeee mult pe jos (nu ca am mai fi putut).

Desi se spune ca in Roma mancarea este de vis, eu am avut zile in care chiar imi era foame. 😀 Da, nu imi place pizza, sunt venita de pe Marte probabil, dar nu imi place. Pastele lor erau asa si asa, eu sunt devoratoare de pui, iar ei erau chiar socati daca ii intrebai de paste cu pui. Nu e traditional.

Un alt lucru care mi se pare super important este sa nu alegeti niciodata restaurantele de pe strazile principale pentru ca acolo o sa ai surpriza sa platesti si servirea, dar si locul la masa. Desi stiam asta au “darul” de a insista foarte tare, ca sa nu zic de a te lua pe sus si nu prea mai stii exact ce sa intrebi, insa ideal ar fi sa intrebati ospatarul daca se plateste servirea. Cred ca asta a fost un lucru care chiar nu mi-a placut in Roma, faptul ca erau foarte insistenti si erau in stare sa te ia de mana de pe strada sa te aseze la masa lor sa iti spuna sa stai sa mananci ca ti-e foame. :)))

Micul lor dejun consta intr-un croissant, un cappuccino si un pahar de suc natural, dar era suficient pentru a iti tine de foame muuulte ore. Chiar ma amuzam zilele trecute cand am vazut pe booking o persoana care se plangea de faptul ca a platit pentru mic dejun la hotel si i-au dat doar atat…si ce sa vezi, respectivul era roman si probabil in timpul liber mergea in Turcia la All Inclusive.

Inghetata este super super buna si se simte o mare diferenta intre ceea ce avem noi si ce au ei. Daca la ei inghetata e pe baza de lapte si se topeste foarte repede, la noi e mai mult apa. In plus, cupele sunt enorme si chiar nu fac economie cand te servesc. M-au cucerit cu decorul, cu aromele speciale si cu gustul super yummi.

Ma asteptam sa vad mai multe masini cochete pe strazi, mai multa atentie in aspectul asta si cred ca in capul meu era ca voi vedea 5 TT-uri pe metru patrat, toate decapotabile, cu gagici misto la volan purtand esarfe cu buline si ruj rosu. De unde?! Pe strazi erau cam 90% Mini Cooper, o gramada de vespe gri, vechi si rar daca vedeai una rosie care sa te duca cu gandul cu adevarat la orasul in care te afli. Strazile lor sunt mai pline de gropi ca ale noastre, iar soferii parca au ceva dorinte macabre de a da cu masina peste tine. Nu conteaza ca esti pe trecerea de pietoni, nu conteaza ca ai semafor, parca toti vor sa te calce. :)))

Un alt aspect care m-a socat este ca Roma e plina de chinezi. Dar plina, vanzatori de magazine, chelneri, turisti, unde te uiti parca dai cu ochii de ei si pozeaza tot. Si cand zic tot, jur ca asa ceva n-am vazut. Cred ca Alex s-a convins ca astia sunt mai rau ca mine si chiar pozeaza tot. Pana si cu politistii faceau poze, cu jandarmii, cu oamenii pe strada, la un moment dat ma gandeam ca o sa ii vezi la Vatican ca il scot pe Papa sa ii faca cateva cadre.

Cele mai frumoase strazi mi s-au parut cele din Piata Navona, cea mai frumoasa vedere din cupola bisericii Sfantul Petru. Mi-a placut enorm si zona Castelului Angelo si podul care facea legatura spre el.

Noi am avut o saptamana la dispozitie si biletele de avion dimineata la dus si seara la intors, astfel inca sa prindem zile intregi, insa la fel de bine puteam sa plecam de aici si dupa amiaza pentru ca in ziua aia am fost epuizati dupa atat de multa agitatie.

Atmosfera pe strazile alea inguste era minunata, oamenii parca zambeau mai mult, acolo chiar se simtea spiritul de vacanta, bucuria din fiecare turist. Ne-am plimbat de mana ore in sir cu rucsacul in spate, ne-am bucurat de momentele alea pe care le-am asteptat de atat de mult timp si cred ca asta e Roma cea pe care imi doream sa o vad. Cea pe care am admirat-o stand la o masa cu patratele albe si rosii, cu un pahar de prosecco intr-o mana, admirand cladirile, studiind trecatori si gandindu-ma ca da, Roma e superba, vazuta asa si as vrea sa o revad din nou, intr-o zi, poate in aceasi formula. Si stii…acum mi-e dor si deja caut urmatoarea destinatie de vacanta. Anul acesta va fi Barcelona si Londra.

Dar pana atunci, sunt alte lucruri despre care o sa iti vorbesc. Maine iti povestesc in sfarsit despre ce a insemnat proiectul NEW HOME pentru noi, cu sacrificii, alergatura si satisfactia imensa de acum, care e priceless.

Va puuuup!

vreau-sa-vizitez-roma-5 vreau-sa-vizitez-roma-6 vreau-sa-vizitez-roma-7 vreau-sa-vizitez-roma-8 vreau-sa-vizitez-roma-9 vreau-sa-vizitez-roma-10 vreau-sa-vizitez-roma-11 vreau-sa-vizitez-roma-12 vreau-sa-vizitez-roma-14 vreau-sa-vizitez-roma-15 vreau-sa-vizitez-roma-16 vreau-sa-vizitez-roma-17 vreau-sa-vizitez-roma-18 vreau-sa-vizitez-roma-19 vreau-sa-vizitez-roma-20 vreau-sa-vizitez-roma-21 vreau-sa-vizitez-roma-22 vreau-sa-vizitez-roma-23 vreau-sa-vizitez-roma-24 vreau-sa-vizitez-roma-25 vreau-sa-vizitez-roma-26