#FollowMeToParis – Day 1 | Muzeul Louvre

Paris, ce sa vizitezi in Paris (1)

Paris, ce sa vizitezi in Paris (2) Paris, ce sa vizitezi in Paris (3) Paris, ce sa vizitezi in Paris (4) Paris, ce sa vizitezi in Paris (5) Paris, ce sa vizitezi in Paris (6)Ne intorceam de la Brasov, acum vreo 3 saptamani si ceva ,cand mi-am cumparat un tricou gri, grosut de toamna pe care scria TAKE ME TO PARIS.

A inceput dintr–o gluma, i-am zis lui Alex “Ce-ar fi sa…”. Cateva zile mai tarziu cumparamย biletele de avion si peste o saptamana deja zburam cu zambetul pe buze si multe bagaje spre Paris. Fie vorba intre noi cred ca a fost prima data cand am fost nevoita cu adevarat sa fac mari eforturi pentru a inchide geamantanul. La genul ca eu insistam, insistam si el nemernicul nimic! Evident, ca sa fie si mai grozav eram singura acasa si nicio persoana dispusa sa se aseze pe el pentru a-l face sa se inchida, nefericitul!

You know, m-am tuns. Si m-am vopsit, am renuntat la buclele colorate in blond inchis si am ales iar un saten argintiu destul de inchis si un bob lung pentru ca imi era dor sa imi port parul drept si sa simt vantul cum sufla prin el. Senzatia asta este cel putin de necomparat, iar la un par foarte lung si des e aproape imposibil sa il ai mereu drept pentru ca se onduleaza destul de repede la ceafa. Imi place asa mult noua tunsoare ๐Ÿ˜€

***

Cand in sfarsit ajungiย in orasul parizian si al luminilor simti ca a meritat tot, uiti de planuri, de orice problema sau de suparareย ai avea in acel moment. Parca nici nu mai conteaza ca ti-ai uitat acasa fusta preferata, ca ti se prafuiesc ingrozitor picioarele de la praful care este peste tot sau ca vremea este atat de instabila.

In ceea ce priveste vremea cred clar ca cineva acolo sus ne iubeste, pentru ca in primele 3 zile am prins o vreme superba, iar in ultima zi a iesit un soare atat de cald incat nu ne venea sa credem si chiar cand ajunsesem in fata turnului Eiffel pentru a face poze, dupa o ploaie care ne putea uda pana la piele…

Si ce fericire te inunda cand cerul parca e cucerit de nori pufosi si de un soare cald atat de placut…

Stradutele cochete ale Parisului sunt asa cum ti le imaginezi, cum le vezi in filme, muzica pariziana, magazinele cu macarons la orice pas, croissantele cu unt mai fragede…

Am hotarat pentru prima zi sa vizitam Louvre-ul, care cu adevarat este impresinant, dar de departeย Palatul Versailles este preferatul meu.

Louvre este mare, extrem de mare si aproape imposibil de vizitat in intregime. Desi am urmat harta sunt sigura ca ne-au ramas sali pe care le-am ratat. Dupa ore bune de colindat incaperile de-a dreptul fascinante am iesit din muzeu si ne-am asezat pe iarba verde. Desculti. Asa am stat o jumatate de ceas bucurandu-ne de soarele de la pranz si de un vant usor de toamna. Era perfect, cuvintele erau de prisos. Aproape ca stateam unul langa altul incercand sa savuram si sa furam totulย tot dintr-o privire.

Ne-am odihnit picioarele si apoi am plecat din nou la pas spre Champs-Elysees,…ce ar fi Parisul pana la urma fara asta?

In incantarea mea de copil, zambete multe si entuziasm mi-am scapat bluza pe care o tineam pe geanta si am auzit din spate o voce care aproape striga la mine: “Domnisoara v-ati pierdut bluza!” Nu mai stiam daca eram fericita ca nu mi-am pierdut cardiganul cel nou sau mandra ca un roman era acolo si a preferat sa vina dupa mine, in loc sa mi-o fure efectiv, pentru ca sa fim seriosi, in Paris se fura…orice…Asa ca, stranger, daca vei citi asta vreodata, thank you!

Ne-am ratacit pe strazile Parisului, m-am lasat acoperita de porumbei dresati care veneau spre tine sa ii hranesti, am ajuns in paradisul Lindt de unde am cumparat cele mai bune bomboane si ne-am indreptat spre Galeriile Lafayette care pentru o fata ar putea concura lejer cu un muzeu. Cladirea este impresionanta, cu un decor de vis, un tavan acoperit de vitralii si extrem de multe magazine de lux si branduri pe care la noi nu le gasesti.

Era de vis, respiratia uita sa isi reia parca cursul normal admirand asemenea frumuseti…

Seara, am luat metroul si ne-am indreptat spre casa cu picioarele amortite aproape de oboseala. Fusese o zi atat de lunga, iar serile in Paris picam efectiv de somn epuizati, dar ametiti de fericirea care ne inconjura.

Ne vedem maine cu alte poze superbe, va povestesc despre cum m-au cucerit gradinile de la Versailles si alte lucruri dragute.

Pupici!

Paris, ce sa vizitezi in Paris (7) Paris, ce sa vizitezi in Paris (8) Paris, ce sa vizitezi in Paris (9) Paris, ce sa vizitezi in Paris (10) Paris, ce sa vizitezi in Paris (11)

Am purtat:

Maiou Zara

Pantaloni Zara

Cardigan Zara

Botine Stradivarius

Ceas Michael Kors

Paris, ce sa vizitezi in Paris (12) Paris, ce sa vizitezi in Paris (13)

Ce trebuie sa stii?

• Infrastructura si mijloacele de transport in comun sunt foarte bine puse la punct si puteti circula in orice parte a Parisului fara probleme. Mai mult, sunt bine semnalizate si daca veti urmari indicatoarele si rutele nu aveti cum sa va rataciti.
  • Daca esti turist in Paris va recomand sa apelati la cartela Navigo care este valabila de luni pana duminica pentru orice mijloc de transport in comun: metrou, autobuz, RAR, TGV. Pretul ei este undeva la 20 si ceva de euro pe cand biletele au preturi destul de piperate, in afara Parisului si 15 euro. Noi am mai circulat si cu masina si nu ne-am cumparat, si tare prost am facut, pentru ca biletele cred ca ne-au costat de 10 ori mai mult. Un lucru interesant pe care l-am aflat si noi in ultima zi este ca poti folosi acelasi bilet atat la metrou, cat si la autobuz daca nu a trecut o ora de cand a fost validat.
  • In Paris se fura…mult. Extrem de mult. Din fericire, nu am avut parte de nicio experienta, insa si multumita prietenei mele care locuieste acolo si ne-a pus la curent dinainte cu toate tacticile si tertipurile la care se apeleaza pentru a te lasa fara portofel sau ceas…E ceva de speriat cu pipaitul buzunarelor la ei in metrourile aglomerate.
  • Vremea este foarte schimbatoare. Din soare incepe ploaia, din ploaie vant, nori, si de la capat. Noi am avut parte doar de 2 astfel de zile, dar totusi, daca va hotarati sa vizitati Parisul nu uitati acasa umbrela.
  • Moda strazii mi se pare atat de diversificata. Francezii sunt cu adevarat excentrici, nu tin cont de absolut nicio regula si sunt atat de nonconformisti. Nu va imaginati cate persoane am vazut imbracate foarte elegant, office cu slapi in picioare. Femeile de culoare sunt frumoase si foarte hot, cu par lung impletit si trupuri foarte voluptoase.
  • Parisul este plin de istorie, de cladiri frumoase, cu muzee la aproape fiecare colt de strada, legende si locuri frumoase de vizitat.
  • Metrourile se blocheaza tot timpul, risti sa fii in intarziere si daca ai plecat de acasa cu 2 ore mai devreme decat prevedeai. Intr-una din zile s-a inchis de tot statia de metrou in care trebuia sa coboram noi! Doar pentru ca cineva isi uitase geanta si au considerat ca este un act terorist…
  • In Paris chiar se respecta limitarile de viteza. Daca indicatorul arata 50 km/h cu atat se circula.
  • Va recomand cand plecati la drum sa luati si o sticluta cu apa la voi, veti avea nevoie. In plus la Louvre am dat 4 euro pe o sticla de 0.5 de apa.
  • Cerul in Paris e de vis. Uitati-va doar la poze…daca nu v-am convins, there is more. O sa vedeti in zilele ce urmeaza.
  • Praf, praf, mult praf peste tot. In zonele muzeelor aleile sunt acoperite de un praf albicios care risti sa iti strice incaltamintea preferata. Eu nici nu am indraznit sa port sandale acolo din aces motiv, iar ca sa va faceti o idee din culoarea neagra la sfarsitul zilei ghetele mele erau gri deschis.

Paris, ce sa vizitezi in Paris (14) Paris, ce sa vizitezi in Paris (15) Paris, ce sa vizitezi in Paris (16) Paris, ce sa vizitezi in Paris (17) Paris, ce sa vizitezi in Paris (18) Paris, ce sa vizitezi in Paris (19) Paris, ce sa vizitezi in Paris (20) Paris, ce sa vizitezi in Paris (21) Paris, ce sa vizitezi in Paris (22) Paris, ce sa vizitezi in Paris (23) Paris, ce sa vizitezi in Paris (24) Paris, ce sa vizitezi in Paris (25) Paris, ce sa vizitezi in Paris (26) Paris, ce sa vizitezi in Paris (27) Paris, ce sa vizitezi in Paris (28) Paris, ce sa vizitezi in Paris (29) Paris, ce sa vizitezi in Paris (30) Paris, ce sa vizitezi in Paris (31) Paris, ce sa vizitezi in Paris (32) Paris, ce sa vizitezi in Paris (33) Paris, ce sa vizitezi in Paris (34) Paris, ce sa vizitezi in Paris (35) Paris, ce sa vizitezi in Paris (36) Paris, ce sa vizitezi in Paris (37) Paris, ce sa vizitezi in Paris (38) Paris, ce sa vizitezi in Paris (39)