O saptamana in Londra: transport, cazare, costuri si locuri in care trebuie sa mergi

Wow, cum zboara timpul! Parca ieri planificam vacanta in Londra si astazi deja au trecut 2 saptamani de cand suntem acasa si scriu postarea asta. Mi-am dorit foarte mult sa o scriu cat mai repede, astfel incat informatiile sa fie proaspete si sa va pot raspunde la toate intrebarile, insa chiar si asa…uite cum trece timpul. Totusi, luand in considerare mesajele pe care le-am primit de la voi sper ca postarea sa va raspunda la intrebarile pe care le aveti. Pentru ca oricat de faine ar fi outfiturile eu tind sa cred ca tot aceste postari sunt mai folositoare.

Dar cred ca cel mai bine este sa o luam cu inceputul si cum altfel daca nu de la biletele de avion, cazare, obiective si alte detalii. Mi se strange inima de fiecare data cand ma uit la poze si stiuuuu ca o sa imi fie tare dor de orasul asta, insa ma bucur nespus ca am avut ocazia sa il vizitam impreuna si sunt recunoscatoare pentru toate lucrurile frumoase din viata noastra. Imi e greu tare sa imi gasesc cuvintele, insa cred ca asta se datoreaza faptului ca sunt foarte multe emotii si sentimente frumoase pe care as vrea sa le impartasesc cu voi, astfel incat nici nu stiu ce sa scriu inainte.

Insa inainte de toate vreau sa va mai spun inca o data ca eu cred ca un oras se viziteaza cu sufletul, la pas, incercand sa descoperi spiritul lui, strazile inguste, localnicii si tot ce are mai simplu de oferit, nu neaparat din obiectiv in obiectiv. Desigur si acestea sunt importante, dar nu te rezuma doar la ele, e pacat.

TRANSPORT

Desi planuiesc o postare intreaga pe tema asta, o sa va dau cateva detalii despre transport astfel incat sa va puteti face o idee pentru ca am muuuulte de spus. Am zburat cu Wizz, biletele le-am luat direct de pe siteul companiei, au costat cat biletele catre Amsterdam, Barcelona si Venetia la un loc, dar au avut grija sa ne dea locuri separate si nu am putut plati pentru a le schimba. Am inghitit in sec, stiam ca biletele de avion nu se cumpara cu 3 saptamani inainte, dar ne-am descurcat noi cumva… Noi am cumparat si priority pentru a avea dreptul sa ne ducem bagajele in avion, insa am observat ca si ceilalti si le-au dus, deci nu stiu daca va ajuta cu ceva. Cursa noastra a fost Bucuresti-Luton, dar voi sa nu faceti asta si daca aveti de ales sa ocoliti aceasta ruta cat de tare puteti. Atat la dus, cat si la intors zborurile au fost oribile, iar atmosfera din avion era una de gara, amestecata cu alba neagra, stewardese care se inchinau pe la colturi, politie si scandal. Nu le judec, sunt constienta ca nici ele nu puteau face mare lucru, insa cred ca este normal sa iti iei unele masuri de precautie si sa previi astfel de situatii. Personal daca stiam in ce avion ma urc nu ma mai urcam, iar Wizz ar trebui sa isi asume si selecteze cumva clientii.

Trecand peste incidentul cu WizzAir, care pentru mine a fost o dezamagire foarte mare, de la aeroport pana in Londra si inapoi noi am luat un Uber. Ne-a costat cam 60 lire cursa, insa din punctul meu de vedere merita pentru ca altfel ar fi trebuit sa schimbam vreo 3 mijloace de transport, iar cu bagajele nu prea iti vine. Plus ca probabil nu economiseam foarte mult.

Pentru deplasarile in Londra am folosit Oyster card pe care il incarci cu bani la aparatele din statie de metrou si te poti deplasa in toate zonele. Tariful unei calatorii oscileaza destul de mult, in functie de distanta parcursa, zona in care mergeti si ora (in orele de varf este mai scump). La sfarsitul calatoriei iti poti lua banii inapoi pe Oyster(cele 5 lire si daca ti-a mai ramas ceva nefolosit), dar trebuie sa il predai cu o zi inainte. Noi nu am mai ajuns sa facem asta, insa Alex zice ca se poate si online. Oricum daca aveti ceva dubii oamenii astia sunt super super amabili si va vor ajuta de fiecare data cand aveti ceva intrebari, deci nu va faceti griji.

Vreau doar sa va spun ca transportul este scump, intr-adevar, insa nu chiar asa de scump cum ni s-a tot spus. Asta poate si din cauza faptului ca noi am fost cazati destul de central si nu ne-am indepartat foarte tare de centru, insa nu mi s-a parut asa strigator la cer, probabil depinde si de asteptari.

CAZARE

Noi am fost cazati in zona Kensington High Street si cred ca a fost o alegere foarte buna. Mi s-a parut foarte sigur pe strazi, metroul era extreeem de aproape, micul dejun foarte bun si destul de variat (mi-a fost putin teama ca voi manca doar fasole si carnati, dar nu…), iar ei foarte primitori. Ce-i drept costa putin mai mult, insa pe de alta parte probabil banii ii economisesti la transport, iar dupa o saptamana de stat in zona aia nu ma gandesc decat oare cum e de Craciun acolo….cum altfel daca nu probabil magic.

In apropierea hotelului gaseai tot felul de magazine, cafenele, iar seara mai ieseam putin sa ne plimbam chiar si dupa cina pentru a lua pulsul orasului noaptea. Eu am ramas parca in minte cu imaginea taxiurilor negre, celebrele taxiuri care straluceau atat de tare in luminile orasului. Foarte fain!

*De data aceasta am procedat altfel cu cazarea, insa mereu caut pe booking si ma folosesc de alte siteuri de recenzii pentru a nu da gres. In schimb AirBnb nu ma tenteaza, cum v-am spus si alta data. O sa va explic intr-o postare separata de ce.

ORIENTARE

Asa cum va spuneam si cu alta ocazie de cele mai multe ori noi folosim Google Maps pentru orientare atunci cand calatorim. Practic, in afara momentelor cand refuza sa coopereze chiar ne ajuta destul de mult si nu mai avem nevoie de alte aplicatii, insa mai mereu mi se pare foarte dragut sa ai si o harta cu tine pe care sa o pastrezi apoi amintire. De obicei se ofera gratuit la hotel, asa ca nu ezitati sa cereti una atunci cand va cazati. In Londra mi s-a parut usor sa te orientezi, practic cam peste tot este usor dupa ce inveti cat de cat care e treaba.

MANCARE

Cred ca in ceea ce priveste restaurantele, modul de servire, prezentare, gust Londra este in topul preferintelor mele la mancare si nu numai. Zic asta pentru ca nu am intampinat mari dificultati in a gasi ceva pe gustul nostru, practic orice restaurant care de afara parea putin ciudat avea mancare proaspat gatita, delicioasa si la preturi ok. De multe ori chiar m-am intrebat de ce sa mananci un burger si un meniu la Mc cand o vita delicioasa proaspat gatita avea cam acelasi pret.

Nu ma omor dupa micul lor dejun traditional. Stiu ca se spune ca nu ai fost acolo daca nu ai incercat sa mananci fasole, carnati si ce mai mananca ei, dar nu simt nevoia neaparat sa merg cu lista dupa mine si sa bifez lucruri. Adica nu-mi place, nu-mi place si pa, nu vreau sa dovedesc nimic. Insa am gasit intotdeauna ce sa mananc si deserturile lor sunt foarte bune, mai ales briosele de tot felul si multe alte minunatii.

VREMEA

Asta a fost cea mai buna vreme pe care am intalnit-o intr-un oras pe care l-am vizitat pana acum. Stiu ca este imprevizibila, ca o zi nu seamana cu alta si ca ploua mult in general, dar aerul era respirabil, iar eu am o mare problema cu caldura. Desi aplicatia de Weather imi arata ca va ploua toata saptamana am avut soare si temperaturi foarte placute. Totusi in prima zi ne-am plimbat si cu umbrela, dar asta nu ne-a deranjat deloc pentru ca astfel am vazut si o altfel de Londra, una cu ploaie.

CE AM PURTAT?

Tinute lejere, in care ma simt bine, dar Alex zice ca se vede de la 5 poste ca sunt turist cu rozul pe care l-am avut in unele zile cu mine si fustele mele plisate. Va spuneam eu acum cateva zile ca aveam niste filme in cap…si ghici ce?! Mi-am uitat trenchul acasa. Dar stii cum se spune ca in Londra fiecare locuitor are cel putin un trench? Ei bine, cred ca este foarte adevarat. Mi-a placut foarte mult ca erau simplu imbracati si nu ma refer la turisti. Tinute basic, bejuri, negru, gri, alb. As spune impecabil!

LOCURI INSTAGRAMABILE

Am introdus categoria asta recent, desi in celelalte jurnale de calatorie nu a existat pentru ca de multe ori am primit intrebarea asta. Cum gasesc cele mai instagramabile locuri in orasele in care mergem.

Eu zic ca sunt 2 variante:

• fie faci ca totul sa fie cat mai real si incerci sa surprinzi frumusetea locurilor in care mergi pentru ca oricum banuiesc ca nu mergi sa vizitezi un oras care nu e foarte frumos.
  • fie iti faci o lista de acasa si mergi direct acolo, doar ca sa faci pozele de le vezi peste tot pe pinterest si pa. Nu intelegeti ca nu e ok sa mergeti si in locurile astea, insa nu doar ca sa bifati poze…

Pentru mine e mai sanatoasa prima varianta, ganditi-va ca peste cativa ani cel mai probabil instagramul va pierde teren, nu cred ca vreti sa ramaneti doar cu niste poze bifate pe o lista, ci cu niste amintiri, zic eu.

CE AM VIZITAT?

Asa cum va spun de fiecare data si o sa ma repet, mi se pare ca cea mai mare greseala a turistilor este ca incearca sa viziteze tot. Vreau sa vad tot! Cine stie cand mai ajung. Nu-i chiar asa. Decat din muzeu in muzeu, din biserica in biserica si tot asa, mai bine mai putin si mai relaxat. Sa te bucuri de ele in ritmul tau. Intre vizitele la muzeu sa savurezi o cafea si sa stai asa, macar 5 minute sa privesti trecatorii. Si nu ma refer neaparat la turisti. Eu vreau sa vad cum e viata, sa observ detalii, sa simt mirosuri si mai ales sa gust cate ceva din toate. Stiti cum zic nu?

Si nu va suparati? Unde-i Londra aia mizerabila de care se tot vorbeste? Si nu ma trimiteti la vreun capat de cartier, pentru ca la noi nu e nevoie sa mergi doar acolo, mizeria e peste tot, de la varful muntelui, pana in fata blocului, pe plaje si absolut peste tot…

Trebuie sa va mai spun ca in Londra muzeele sunt gratuite, ceea ce e o mare supriza pentru ca nu am mai intalnit pana acum asa ceva, si credeti-ma ca sunt muzee adevarate. Cica nu e cool sa mergi la muzeu in vacanta, dar in caz ca va tenteaza totusi zic sa va spun. Muzeul de istorie naturala, cel de stiinta, Victoria&Albert, toate arata intr-un mare mare fel si ai ce vedea! Ca sa te bucuri pe deplin de ele probabil ar trebui sa le aloci cel putin cate o jumatate de zi, daca nu mai mult, insa merita cu desavarsire.

Intrarea la The London Eye se plateste si costa aproximativ 30 lire singura sau 50 lire cu alte 4 atractii. Noi am luat pachetul intreg, insa nu am mai reusit sa ajungem decat la acvariu. Totusi ne-a placut acolo, desi a fost putin obositor pentru ca erau foarte multi copii si asiatici care se pozau cu absolut orice pestisor si atunci stateai la coada mereu, fie si ca sa treci mai departe.

Insa sunt foarte organizati si chiar daca cozile par interminabile se misca destul de repede si merita sa asteptati.

Nothing hill este celebrul cartier pe care il vedeti pe pinterest, in poze, filme si tot felul de ilustrate, care arata superb si te-ar face sa spui ca te-ai muta acolo si maine. Va recomand si voua sa il vizitati, insa mie mi s-a parut ca nu este foarte diferit de cartierul in care am fost si noi cazati si usile colorate le-am vazut cam peste tot. V-am spus ca orice strada arata tareee bine.

Ne-au placut foarte mult si parcurile, cu animalutele incluse, gaste care se plimba printre oameni, veverite care vin sa le hranesti, lebede, e superb, simti intr-adevar ca te relaxezi.

Evident ca am avut pe lista si cateva restaurante si cafenele si nu am reusit sa ajungem chiar la toate, dar ne-am oprit la Primark, nu va faceti griji. :)))

Multe dintre voi mi-ati scris sa mergem musai la Peggy Porschen, insa la ce coada era am renuntat rapid dupa ce am luat ceva la pachet. Prajiturile au fost bune si probabil daca prinzi o masa frumos amplasata merita deranjul, insa parca mi s-a parut prea mult sa stau la o coada pentru a manca o prajitura aici, doar pentru simplul fapt ca au un PR bun, cand oricum toata Londra e plina de locuri minunate!

Tower Bridge este impresionant si aici chiar cred ca daca nu ajungi parca nu ai fost in Londra. Mi-a placut tare mult faleza si atmosfera de acolo. Erau atat de multi oameni si copii si totusi atat de liniste, incat nu pot sa inteleg cum pot 5 copilasi in parcul de langa blocul nostru sa faca atata galagie. :)))) Ne-a prins usor apusul acolo, am mai mers 5 pasi pe o straduta pietruita de unde am cumparat magneti pentru cei de acasa si apoi ne-am indreptat spre hotel dupa ce am trecut pe pod si am fost sigura ca am vazut unde se “desparte in 2” atunci cand trec vapoarele si cele mai impresionante vase de croaziera.

Mi-a placut mult Londra, simt ca ai ce vedea la orice pas, e un oras care nu doarme niciodata, unde oamenii sunt extrem de amabili, politicosi si au o educatie cum mai rar am intalnit.

Magazinele sunt de toate felurile, vitrinele sunt frumos amenajate, practic fac orice sa iti atraga atentia intr-un mod placut si deloc deranjant. Nu te agaseaza nimeni, nu sunt educati de asa natura incat sa te bage cu forta in restaurant si nici sa simti ca ii deranjezi, cum se mai intampla la noi :)).

Asa ca in concluzie…am doar cuvinte de lauda si o sa ne intoarcem de Craciun. Nu stiu daca acesta sau urmatorul, dar cu siguranta cred ca ne vom intoarce intr-o iarna, voi toti mi-ati spus ca e superb.

Daca mai aveti intrebari, sau v-as putea ajuta cu alte informatii le astept cu drag in casuta de comentarii.

Scrieti-mi, voua unde v-a ramas sufletul in Londra. Ce v-a placut cel mai mult?

Nu uitati sa ma urmariti si pe instagram pentru mai multe poze de acolo. Click AICI.

1 Comment

Tot cu Wizz am mers și eu la Londra în 2012. Văd că nu s-au prea schimbat lucrurile. Aceeași senzație de autogară de provincie mi-a lăsat și mie, avionul a fost super full și nu mi s-a dat loc lângă prietena cu care am călătorit, noroc că au fost pasagerii amabili și am schimbat locurile. Bonus plus, am nimerit pe zbor cu “vedeta” Puia, care, după câteva beri, a făcut un scandal de zile mari. Dpmdv nu ar trebui să se servească alcool, sau să fie limitată cantitatea.
Pt 8 zile cât am stat țin minte că am plătit vreo 100 și ceva de lire pentru transport (Oyster), dar am și stat destul de departe de centru (gratis la cunoștințele unor prieteni, așa că nah…)
Noi ne-am cumpărat și London Pass pt 3 zile și atunci am pompat la greu obiective, apoi restul zilelor de voie. Eu la Victoria & Albert Museum știu că se plătea intrarea, nu era gratis. Din cele gratis am mers și la Tate Museum (cu artă contemporană și nu mi-a plăcut deloc, bine că nu am dat bani).
Am mers în mijlocul lui iulie, 17 grade, ploaie zilnic. Mi-am cumpărat faimoasele Wellington boots pentru că nu mai suportam să mă ud zilnic la picioare. Dar, tot a fost frumos.
În materie de mâncare, eu am fost cam dezamăgită, nu rețin să fi mâncat ceva foarte bun. Bine, pe vremea aia și bugetul era mai restrâns, nu cred că am mâncat noi prea mult prin puburi/restaurante.
Din categoria locuri instagramabile, recomand: https://www.instagram.com/explore/tags/nealsyard/ Nici nu mai știu cum am dat de el, cred că văzusem o postare pe fb la cineva la vremea aia. Aaaa și toată zona Camden e fermecătoare + grădina botanică. Și pentru amatorii de castele/palate recomand Windsor și Kensington. Dpmdv, London Eye este overpriced and overestimated pentru alea 10 minute cât durează.