Ce am facut ca sa slabesc?

Tot mai multa lume m-a intrebat in ultimele luni cum am reusit sa slabesc si mai ales cate kilograme, ce exercitii fizice fac si ce secrete mai am…. A tot trecut o gramada de timp de cand am vrut sa scriu articolul asta incat am impresia ca aproape nu isi mai are farmecul acum, insa stii cum e? Cred ca acum am mai mult eu nevoie de incurajari decat aveti voi, asa ca hai sa o luam pe rand si sa vedem ce am facut eu si care cred ca sunt cei mai importanti pasi de urmat.

Cred ca e vorba mai putin de slabit, propriu zis, si mai mult de tonifiere, pentru ca celulita si grasimea fix acolo unde nu trebuie sunt o problema cu care tot mai multe fete se confrunta inca de pe la 7-8 ani, in zilele noastre. Si din pacate chiar nu stiu care ar fi secretul pentru a preveni asta, in conditiile in care mancarea pe care o consumam zilnic este atat de procesata si de bogata in grasimi, suntem numai pe fuga si miscarea e undeva acolo pe ultimul loc…Din pacate degeaba ai 40 kg uda, vorba aia, daca se vede celulita pe picioare, de nu mai stii cum sa o dai…

ALIMENTATIA

As putea sa va vorbesc la punctul asta pana maine dimineata si nici macar nu am prea multe cunostinte in domeniu, insa cu siguranta stiu ce imi face bine si ce nu. In familia mea s-a mancat intotdeauna sanatos, asa ca sunt invatata sa nu prajesc NIMIC acasa, sa nu fac sau mananc mancare grasa (absolut deloc) si nici macar nu pot sa vad pielea de pe pui sau partile alea albe din bacon pentru ca mi se intoarce stomacul pe dos. Desigur, astea sunt lucruri pe care le-am facut de cand lumea pentru ca am fost de mica o sclifosita la mancare, asa ca atunci cand am hotarat sa mananc si mai sanatos am realizat ca nu aveam foarte multe obiceiuri de schimbat, insa eram varza la capitolul organizare. E mult mai usor sa slabesti daca mananci zilnic la Mc sau ai un regim alimentar haotic, in cazul meu insa cred ca cea mai mare problema este ca mananc total dezorganizat si o fac doar atunci cand imi aduc aminte….

Este important sa ne pastram orele de masa si sa avem 3 mese + 2 gustari, sa nu mancam pe fuga si bineinteles, este foarte important ce mancam.

Inca o data pot spune ca eu sunt norocoasa pentru ca fast food-ul nu ma impresioneaza deloc si la Mc mananc doar daca suntem pe fuga si nu avem nicio alta alternativa. Cand am zburat ultima data cu avionul imi amintesc ca am preferat sa mananc un mar in loc de hamburgerul ala textil de la ei din aeroport si nu am avut niciun regret, desi nu imi plac merele si imi provoaca o stare de foame ceva de speriat. Efectiv, mi se pare ca mancarea aia e de toata jena si au reusit sa strice pana si inghetata in ultimii ani care e un fel de lapte cu gust de prafuri. Ia sa fiti atenti sa imi spuneti ca nu-i asa!

Nu mananc nici pizza pentru ca mi se pare o amestecatura de mancare si nu imi place shaorma. Ok, o sa mananc insa fara regret un burget bine facut. 😀

Totusi, sunt o gramada de alte alimente pe care le consum si eu, insa in perioada in care chiar aveam stilul de viata pe care mi-l doream le-am eliminat de tot din alimentatia mea. Este important sa facem schimbari treptat, sa vedem ce ni se potriveste si mai ales sa pastram acest stil de viata. Eu am incercat sa gasesc mereu alternative si altfel reuseam sa mananc ce imi place, chiar daca sanatos. Asa ca aveam tot felul de fructe gustoase la indemnana pe care le puneam in iaurt grecesc sau in budinca de chia, consum zilnic la micul dejun o banana pentru ca imi da energie siiiii cireasa de pe tort despre care nu am vorbit pana acum insa ma straduiesc sa imi iasa…am renuntat la carne. Nu pot spune ca definitiv, nici macar nu stiu pentru ce perioada insa efectiv nu mai pot mananca. Mezeluri nu mananc aproape dintotdeauna, carnea de pui imi da o senzatie de greata si momentan ma lupt cu mine sa accept altfel pestele si ma axez pe vita. Vita pe care o reusesc din joi in Paste ca la carte, dar fie, perseverez. Stiu ca e o discutie lunga, multe in contradictoriu insa cumva nu ma simt bine ca o super iubitoare de animale ce sunt sa ma imbuib cu carne la fiecare masa. Incerc sa mananc mai rar, doar atunci cand nu prea am de ales si este ultima varianta.

Pot spune insa ca vara pot trai cu rosiile de tara si cu pastele quattro formaggi, facute de mine. Un deliciu. In rest, sunt o gramada de legume pe gratar care sunt de-a dreptul gustoase, avocado, dovlecel, oua, cartofii dulci (Doamne, sunt de vis) supe creme, salate, branzeturi, fructele rosii, nucile (pe care le pun si in salata) si iarturile la mic dejun (la care adaug o banana sau zmeura si o mana de musli), parmezan, pe care il pun in orice. Mare atentie la alimentele procesate pentru ca toate contin zahar, din pacate (pana si mustarul are zahar daca va vine sa credeti).

Imi amintesc la inceput, cand am scos zaharul din alimentatie si nu voiam sa mai mananc dulciuri numaram zilele pe care le am de cand nu am mai facut-o. E greu, e foarte greu, pentru ca vorbim de o dependenta, chiar si atunci cand nici macar nu mancam zilnic, insa stiu sigur ca intr-o seara i-am zis lui Alex ca imi vine sa sparg televizorul si nu inteleg de ce. :))) Ah si intr-o alta seara m-am trezit si am mancat vreo 3 biscuiti cu nuca de cocos (preferatii mei) si apoi m-am culcat la loc…. :))))

Insa pe masura ce trecea timpul si reusisem sa ma obisnuiesc fara zahar nu mai aveam fix nicio treaba, puteai manca linistit langa mine ciocolata si nu ma impresia…acum ma gandesc cu tristete ca va trebui sa o iau de la capat!

HIDRATAREA

O alta problema pe care o aveam de cand ma stiu era ca nu beam apa. Deloc. Chiar deloc. Efectiv nu imi placea sa beau apa, ceai nici atat, nici macar nu il gust. Asa ca am inceput in stil clasic: cu plimbatul sticlei dupa mine, mai scriam ceva mai beam niste apa, mai uitam si seara recuperam. Totul tine de obisnuinta si in timp chiar te inveti sa o faci si pe asta, chiar daca esti ca mine si apa nu te tenteaza prea tare. Scriu si eu asta aici, sa citesc cand o sa uit sa ma hidratez ca la carte!

(PAUZA DE BAUT APA)

Acum imi incep dimineata cu un pahar mare de apa, astfel organismul “incepe sa functioneze” si abia apoi imi pregatesc cafeaua si micul dejun. O perioada de vreo luna am reusit sa ma tin si de minunata licoare pe care o bei dimineata pe stomacul gol si anume apa cu sucul de la o lamaie stoarsa. Efecte foarte foarte mari nu am observat, insa nici rau nu cred ca mi-a facut, asa ca acum vreau sa incep o noua cura.

Daca va ajuta nu uitati de regula celor 8 pahare mari de apa pe care trebuie sa le consumam de-a lungul unei zile.

MASAJ

Desi multa lume se fereste sa vorbeasca despre asta eu cred ca masajul are o foarte mare importanta daca vreti sa va definiti corpul si sa scapati de celulita. Again, aici este foarte foarte important sa aveti o persoana care stie ce face si sa nu va faca sa va pierdeti timpul degeaba pentru ca daca doar va mangaie nu ati rezolvat nimic. Eu am avut norocul sa gasesc pe cineva care stie cu siguranta ce face, dar nu din prima :))) Asa ca dupa ce am trecut de la o persoana care ma mangaia pe picioare la o persoana care te cam maseaza…am crezut ca am incurcat-o. Efectiv la prima sedinta ma durea atat de tare incat nu ai stiam daca ma maseaza sau ma bate. :)))) Ii simteam mainile masandu-ma si seara in pat cand ma culcasem…Ah, abia astept sa reincep sa merg. Atat am vrut sa va spun: masajul anticeluitic chiar merita toti banii.

MISCAREA

Aici deja nu cred ca mai este nimic de adaugat. Nu cred ca ai cum slabi sau te remodela daca nu faci niciun fel de miscare, nici macar daca vrei sa mergi doar la masaj ca sa inlocuiesti asa. Recunosc ca nici eu nu sunt cel mai mare fan, insa mergeam de cel putin 3 ori pe saptamana si rezultatele erau mai mult decat evidente. Stiu ca e foarte greu cu timpul, daca ai un job stabil si principala ta ocupatie nu e statul in saloane e greu sa ajungi la sala zilnic. Numai eu stiu cat am incercat sa fac asta si nu am reusit nici macar o singura data sa bifez macar 5 din 7. Oricum, este important sa mergi de cel putin 3 ori pe saptamana si sa lucrezi cu un instructor. E foarte greu sa te descurci de capul tau si mai ales este aproape imposibil sa mergi la sala si sa nu iti dai check in pe facebook. :))))

ODIHNA

Haha, cine ar fi zis? Insa daca nu dormi 8 ore pe noapte si nu ai suficienta energie, corpul tau nu functioneaza asa cum ar trebui si te pierzi undeva pe drum in sirul asta de aspecte pe care trebuie sa le ai mereu in vedere. Asa ca nu uita sa te pui mai devreme la culcare seara astfel incat sa fii mereu pregatita de o noua zi in forma.

In tot articolul am vorbit putin la trecut pentru ca in ultima vreme mi-am pierdut concentrarea si nu prea am mai tinut cont de regulile mele. E greu dupa vacanta, e greu cand esti mereu pe fuga si abia reusesti sa te aduni si mai ales a fost greu dupa operatie pentru ca aveam antibiotice, iar eu le tolerez tare greu si pe langa ameteli simteam nevoia sa mananc mai mult si mai caloric. Asa ca acum mi-am facut cam orice capriciu culinar pentru ca e momentul sa revin la obiceiurile mele. Alimentatia sanatoasa, miscarea, masajul, hitratarea si toate la un loc ma determinau sa devin mult mai productiva, ma concentram mult mai bine pe ce aveam de facut si eram super energica.

Nu stiu daca ati simtit atat vreodata, dar daca mananc dulciuri sau chestii nesanatoase ma simt mult mult mai slabita, ceea ce e total aiurea, dar…here I am.

Asa ca daca aveti sfaturi pentru mine, daca vreti sa mai impartasim idei si sa imi vindeti ponturi din experienta voastra scrieti-mi in casuta de comentarii. Sunt tare curioasa ce va ajuta pe voi sa ramanati focusate pe scopul propus.

In rest nu am poze before and after, nu dau sfaturi si nu invat pe nimeni cum sa traiasca, ci doar am vrut sa va impartasesc din experienta mea si cine stie, poate si voi o sa va faceti curaj sa mi-o povestiti pe a voastra.

Va super pup!

You May Also Like

5 Comments

  1. 1

    Zahăr in mustar mai e cum mai e, dar ce ne facem cu cel din iaurtul din comerț? Deși nu scrie pe eticheta, este acolo si ne face rău. Drumul către o viață sănătoasă ar trebui început prin renunțarea treptată la a mai cumpăra din sumermarket. Dar așa cum ai zis, alergatul zilnic ne împiedică.

  2. 2

    Citindu-ti gandurile chiar mi-am dat seama ca ai dreptate, si m-am pus in aceleasi situatii. Este dificil sa renunti la ceva, mai ales cand este mai confortabil, mai rapid. Am avut o perioada de genul si eu, insa am renuntat incetul cu incetul caci pe langa lipsa de timp, era si mai dificil. Sa imi pregatesc zilnic cele trei mese, sa le car cu mine la job, sa reusesc sa mananc la ore fixe – imposibil in domeniul meu.. in plus, simt ca mai mare nevoie as avea de sport decat de schimbarea alimentatiei. Dar,deja, e un alt subiect;)) ar trebui totusi sa incerc sa imi gasesc timp..

  3. 3

    Eu am fost genul ala de fata super slaba oricat mancam. Imi doream sa ma mai ingras si nu puteam. Oricum nu sunt gurmanda de felul meu, iar dulciurile nu ma atrag foarte mult (de aici si analiza glicemiei este intotdeauna sub limita). Am fost si norocoasa pana anul trecut, fara stop de celulita. Sportul meu zilnic era mersul pe jos de aprox o ora. Nu pot spune ca mananc intotdeauna sanatos dar nu exagerez cu cele nesanatoase. Totul s-a schimbat anul acesta cand am renuntat la sport si am ramas insarcinata. Acum, cand nu trebuie am obiceiuri nesanatoase (de ex. Cola). Celulita nu a intarziat sa apara si imi este foarte teama de vergeturi. Doctorul mi-a recomandat sa nu folosesc nici macar ulei de argan 100% natural.
    In rest, intotdeauna am avut mesele la ore fixe. Eu cred ca depinde si de genele ereditare. Eu de exemplu seman cu tatal meu care si acum este slab, iar sora mea cu mama. Ea oscileaza intre greutatea potrivita si putin peste aceasta.
    Fetelor important este sa ne ingrijim de noi, de sanatatea noastra si frumusetea vine odata cu starea noastra de spirit. De multe ori am intalnit fete super frumoase, dar caracterul lor sau prostia umbreau acea frumusete, si de mai multe ori am intalnit fete dragute dar sigure pe ele si cu caracter si educatie de nota 10, pe care nu ai cum sa nu le placi. Va pup.

  4. 4

    Am mers și eu de curiozitate chiar acum o lună la masaj anti-celulitic și nu am simțit nimic, vorba ta, m-a mângâiat pe picioare. Tipa mi-a zis că nu e ok ca masajul să doară. OK, dar nici să nu simți nimic…Între timp mi-am luat Ulei anti-celulitic cu mesteacan de la Weleda (la un preț bun de pe farmaciatei.ro) și de vreo 2 săptămâni îmi fac singură masaj în fiecare seară. Încă nu pot spune că am observat vreun efect, mai aștept. Dacă vii cumva la masaj în București, chiar aș vrea să-mi recomanzi un salon. De preferință undeva unde nu te năclăiește atât de rău cu ulei/cremă încât se imprimă totul pe haine când pleci acasă. Asta nu suport la niciun masaj 😀

Leave a Reply