Follow me to Barcelona

Pozele de acolo ma fac sa zambesc instant, iar fetele noastre din pozele de la Barcelona spun mai multe decat orice as putea eu sa va povestesc. Si totusi ma sperie gandul ca avem numai 2 saptamani de cand ne-am intors si mie mi-e dor de simt ca ma topesc. Mi-e dor de oameni, de case, de parcurile de acolo, de zilele fara griji si multe alte lucruri, dar mai ales de stilul lor de viata relaxat. Ce-i drept, voi mi-ati spus inca din prima zi ca o sa ma “imbolnavesc” de microbul Barcelona, doar ca am vrut sa vad si cu ochii mei, probabil. :))

Asa ca astazi mi-am propus sa facem un jurnal de calatorie, despre tooot ce a insemnat Barcelona pentru noi. Ce puteti vizita, ce am mancat, ce mijloace de transport am folosit si mai ales de ce merita sa mergeti acolo.

***

Inca de la inceputul anului, cand oamenii isi fac liste cu #goals si planurile pe noul an noi stiam ca anul acesta avem niste destinatii ce nu vor fi ratate. Prima a fost din nou Italia (Milano), iar urmatoarea era Barcelona. Nu aveam un plan, insa ca de fiecare data eram pe aceeasi lungime de unda si ne-am gandit noi ca lucrurile se vor aseza asa cum trebuie la momentul respectiv si asa a fost. Jur ca nici daca gandeam pana in cel mai mic detaliu nu ar fi fost asa.

Astazi nu voi face o postare in care sa va arat doar ce am purtat in vacanta, ci mai mult va fi o postare in care vreau sa va vorbesc despre locurile frumoase in care am mers, despre povestile nespunse, despre tips and tricks si multe multe altele, despre locurile in care merita sa ajungeti si cele care va vor face in inima si suflet imagini pe care sa nu le uitati niciodata intr-o viata.

TRANSPORT:

Nici nu luaseram bine biletele pentru Milano si am ochit destinatia pe care o asteptam super nerabdatori. Am cumparat biletele de avion direct de pe siteul Tarom (care mi-au spart frumusete de geamantan fara niciun sentiment, asa ca nu mai am de gand sa zbor cu ei vreodata) si am asteptat sa plecam la Milano urmand ca abia apoi sa vad alte detalii pentru vacanta la Barcelona. Pentru cazare nu mi-am batut capul prea tare, am lasat timpul sa treaca si undeva mai aproape am cautat un hotel dragut pe Booking, unde rezervam de fiecare data. De la aeroport pana in centrul Barcelonei am luat un AirBus, (autobuz inchis, ca sa nu va induca numele in eroare), iar un bilet costa in jur de 5 euro. Puteti lua si metroul, dar si autobuzul se misca destul de repede.

In zilele pe care le-am petrecut acolo am hotarat sa ne deplasam mai mult cu metroul, cu exceptia picioarelor, normal, pentru ca ne place sa mergem mult pe jos, sa luam pulsul orasul, sa descoperim strazi, magazine cu suveniruri si multe alte lucruri. Personal, consider ca doar asa poti cunoaste un oras cat de cat, nu alergand de la un obiectiv turistic la altul cu masina sau un taxi.

Trebuie sa spun insa ca era foarte ieftin sa inchiriezi o masina, din cate mi-a zis Alex undeva la 50 euro pe o saptamana, insa din nou, asta ar fi insemnat sa fi vizitat mai mult anumite puncte, sa cauti mereu locuri de parcare (cu care au mari probleme) si intotdeauna sa pleci dintr-un punct si sa te intorci tot acolo. Ori noi preferam sa mergem pe jos cat mai mult, sa ratacim aiurea pana ne lasau picioarele si apoi cautam o statie de metrou spre care ne indreptam usurel.

Metroul este destul de ieftin, iar o cartela cu 10 calatorii costa 10 euro, putand fi folosita de 2 persoane (fiecare cate 5 calatorii), sau o calatorie 2 euro.

ORIENTARE

Hartile se gasesc la orice chiosc de ziare, la ghiseele de relatii cu clienti si unde era cazul la intrarea in obiectivul turistic. Noi am folosit insa de fiecare data GPS-ul si o alta harta pe care o descarcasem inainte de a pleca de acasa. Mai ales acum ca roomingul a disparut e foarte ok sa folositi telefonul pentru a va orienta. Nu va mai vine factura la telefon de 5 ori mai mare.

Nu zic, e foarte fain sa folosesti si o harta pe care sa o consulti de fiecare data cand te afli intr-o zona si sa observi ce ar mai fi de vizitat acolo, oarecum imi plac hartile destul de mult, as spune. ?

CAZARE

Cu mici exceptii noi am folosit mereu siteul booking pentru a ne rezerva cazare, alegand de fiecare data hoteluri care au varianta de a plati la destinatie. Cred insa ca a fost ultima data pentru ca m-au dezamagit putin si foarte multe persoane m-au sfatuit sa incerc si airnb, asa ca o sa le dau o sansa. Camera noastra a fost ok, insa nu era sub nicio forma ceea ce vazusem pe site, iar explicatia lor a fost: “Nu putem poza toate camerele.” No shit!

MANCARE

Mancarea lor este foarte buna, insa parca nu la fel de buna ca a noastra. Sau mi se pare pentru ca inca visez la cartofii dulci de aseara cu parmezan si usturoi verde. In fine, trebuie sa spun ca in Barcelona am mancat cea mai gustoasa vita, cei mai buni burgeri la un restaurant de pe plaja de care m-am indragostit instant si mai ales cele mai bune sucuri de fructe.

Au o bucatarie destul de vasta si atent pregatita. Am mancat de cateva ori si la fast food-uri, insa acolo mancarea parca e mai proasta ca la noi.

Sangria e o nebunie curata! Sincer, cred ca te ametesti dupa cel mult 2 guri, insa numai pentru vibe si tot merita sa incerci.

Am mancat wafe cu ciocolata si capsuni de vis, inghetata de te lingeai si pe degete si am savurat cel mai bun cappuccino, undeva pe La Ramblas unde ne petreceam fiecare dimineata. Bine, e mult spus dimineata, pentru ca ne trezeam destul de tarziu, dat fiind ca aveam de colindat cam toata ziua de nu ne mai simteam picioarele, iar seara nu ne lua somnul pentru ca eram inca sub mirajul atator locuri minunate.

Ce am vizitat?

Aici as incerca o gluma si as spune Barcelona, asta am vizitat cel mai mult, la pas, cu un rucsac in spate, cu camera de fotografiat, cu un sal gri pe care il plimbam mereu prin vacante (si pe care l-am ars cu fierul de calcat :(((( ) si pe care ne asezam in parcuri pe iarba cand nu ne mai simtim picioarele. L-am asezat prima data undeva in stanga turnului Eiffel si de atunci am stiut ca va fi un fel de calator cu noi in vacante. Cel putin eu am stiut, nu cred ca Alex era foarte preocupat de asta. :)))

Si totusi, au fost si cateva puncte pe care le-am ochit si pe care am reusit sa le vedem:

• Hotelul nostru a fost undeva aproape de Park Guell, asa ca dupa ce ne-am cazat si ne-am odihnit putin a fost previzil sa mergem acolo sa luam pulsul orasului. Nu am reusit sa vizitam atunci zona monumentala, pentru ca era destul de tarziu si voiam sa revenim, iar eu eram praf de oboseala, insa am aterizat in primul magazin de langa parc si pot spune ca avea cele mai dragute lucruri pe care le-am vazut in magazinele de acolo. Ca sa nu mai zic ca eram ceva de genul: “Asta-i primul, iti dai seama ce e in restul?” Aveau de la brelocuri, la magneti, suveniruri, farfurii, boluri si multe alte maruntisuri destul de dragute si non-chinezisme, cum imi place mie sa spun. 6 zile mai tarziu m-am intors acolo sa ne luam super farfurii, iar acum mananc salata acasa cu mult mai multa pofta. ?
  • Parcul este foarte frumos, din punctul meu de vedere toate operele lui Gaudi sunt dictate de o forta divina si recunosc ca am citit tot ce am prins despre el online. Mi se pare fabuloasa povestea lui, opele, tot ce a cladid si cumva straniu modul in care s-a stins. Zona monumentala a parcului are un tarif special (8 euro), o alta casa cu opere de-ale lui un alt tarif, iar restul parcului este deschis publicului fara nicio taxa.
  • Trebuie sa mentionez aici, foarte important, ca au niste reguli total aiurea si vand doar un numar de bilete pe zi, toate cu programare la o anumita ora, ceea ce e destul de enervant, dat fiind ca esti in vacanta si nu prea stii la cat vei ajunge, In fine, pana la urma poate e mai bine asa. Aveti insa grija daca luati biletele online, nu toate siteurile sunt ok, iar unele vand bilete care nu sunt recunoscute de ei. Am auzit asta in timp ce stateam la coada, iar saracii oameni au facut stanga imprejur pentru ca bucata de hartie din mana lor era doar…o hartie.
  • Sagrada Familia, pentru mine e cel mai frumos lacas sfant in care am mers. Daca anul trecut va spuneam ca nu am simtit nimic la Vatican, ei bine aici totul e magic, sfant, iar povestea catedralei e cel putin coplesitoare. Fiecare respiratie e apasatoare, lumina care intra printre vitralii, fiecare coloana, fatada, culoare, totul simbolizeaza ceva. Iar cel mai frumos….atunci cand a fost intrebat de ce dureaza asa de mult sa termine aceasta catedrala, Gaudi a spus ca al lui client nu se grabeste facand referire la Dumnezeu. Si-a dedicat ultima parte din viata catedralei, avand grija ca totul sa fie perfect si schimband foarte des planul. De sus, se spune ca nu putea fi admirata de nimeni fiind atat de inalta, de aceea nu era inteles de ce acorda atata importanta acelor detalii. Inainte sa moara Gaudi a afirmat ca ingerii o vor vedea cu siguranta. Acum probabil, daca nu crezi intr-o existenta divina sau esti o fire mai pragmatica ai impresia ca atat el, cat si eu suntem complet nebuni. :))).
  • Gradina Zoologica din Barcelona. Nu sunt o fana a gradinilor zoologice, dar iata ca am fost intr-una. Pentru ca intr-adevar animalele sunt chinuite neaflandu-se in mediul lor natural, insa poate totusi exista si o parte buna pentru ele. Gradina este imensa, superb gandita, imprejmiuta si presarata cu pomi imensi, astfel incat poti sa o vizitezi si vara la pranz fara sa mori de cald, iar animalutele par foarte fericite. Nu stiu ce nu am admirat acolo, insa mi-a parut putin rau ca se lucra la savana si acolo nu am vazut nimic, insa ne intoarcem, nu? Am facut poze cu flamingo, pasarile alea simpatice, iar eu in naivitatea mea credeam ca cei din zona s-au dat la o parte ca sa nu imi intre in cadru. Alex zice ca nu au suportat mirosul si slava Domnului ca noi am avut un obiectiv cu zoom la noi si el putea sa stea cam la 100000 metri. :)))
  • Parc Ciutadela – este perfect pentru a te odihni in mijlocul zilei, a face un picnic sau a sta pur si simplu sa admiri pasarile colorate care hoinaresc prin copaci, a iti trage sufletul si a savura peisajul. Mie mi-a placut tare mult si partea buna este ca se afla chiar in vecinatatea gradinii zoologice, asta daca mai puteti ulterior sa va mai plimbati. :))
  • Ne-am dorit din prima zi sa mergem la Tibidabo, biserica de pe munte imprejmuita de un parc de distractii. Autobuzul care te duce acolo circula doar in weekend si are o singura statie aflata in apropierea strazii la Rambla in fata magazinului Desigual. Acesta vine undeva la 20 de minute si te duce pana sus de tot, iar zona e superba de vizitat. Se spune ca Barcelona are sute de locuri in care ai acces sa admiri orasul de sus si chiar asa este. Noi aveam o priveliste superba pana si de pe acoperisul hotelului pentru ca era foarte sus pozitionat. Asa ca puteai sta in piscina si sa iti clatesti ochii cu frumusetea orasului, in timp ce savurai un mohito rece ca gheata. Revening la Tididabo, biserica de acolo este foarte frumoasa si e o placere sa stai macar cateva minute sa asculti muzica corului si sa iti tragi sufletul. Ce nu mi-a placut era ca daca voiai sa ajungi in zona de food trebuia sa platesti biletul pentru parcul de distractie care era in jur de 30 de euro/persoana. Iar daca nu iti doresti sa iei toate distractiile la rand nu era prea convenabil. Practic plateai 60 euro ca sa ai acces la mancarea, pe care doreai sa o cumperi. Anyway, merita cu siguranta sa urcati pana sus, macar sa admirati Barcelona din cel mai inalt punct. Ti se taie efectiv rasuflarea cand ajungi acolo.
  • Port Barcelona . Daca ai venit sa vizitezi gradina zoologica si inca te mai tin picioarele poti sa cobori usor spre plaja, la pas, pana ajungi pe faleza care se intinde caaat vezi cu ochii. Barceloneta. La orele amiezii nisipul pare aramiu, cerul e albastru, iar in fata noastra apa avea o nuanta de turcoaz curat. Nici nu mi-am dat pantofii jos, ca ne-am indreptat spre plaja, am asternut esarfa aia de care va spuneam pe jos si cel putin o ora am ramas sa ne clatim ochii cu frumusetea din fata mea. Apoi am facut si cateva poze, am promis ca ne mai intoarcem si in alta zi si am plecat spre port, pe jos, normal. In port cred ca am ajuns aproape zilnic, pentru ca Barcelona oricum nu e extrem de mare si parca fiecare straduta te aduce aici. Practic, daca cobori pe La Rambla pana jos de tot doar traversezi si poti admira ambarcatiunile impunatoare.
  • Va spuneam ca si harta este o varianta de a va orienta, iar noi acolo am gasit si cateva puncte de vizitat de care nu stiam, iar unul dintre ele ele muzeul de ciocolata al Barcelonei. Nu pot sa spun ca merita neaparat vizitat, fiind destul de mic, iar la un simplu search pe google poti vedea sculpturile pozate de altii, insa sunt intr-adevar frumos lucrate, iar in loc de bilet primesti un baton de ciocolata. How cool is that?
  • una peste alta ne-au ramas amintiri frumoase din toate locurile in care am mers, dar eu cand ma gandesc la Barcelona ma gandesc la faleza unde cerul era extrem de albastru, unde oamenii ciocneau pahare de sangria in miezul zilei si musai unde noi daduseram peste un pub cu o super atmosfera, exact cam asa cum vedem prin filme. Asa ca eu cred in continuare ca farmecul fiecarui oras e dat de locurile gasite din intamplare, de oameni, de voia buna si de voi, cei care il vizitati alaturi de cineva drag. Altfel, ce farmec ar avea, daca nu ai de mana pe cine trebuie?
  • Iar la final am lasat unul dintre locurile mele preferate, Boqueria, piata rupta parca din povesti, cu tarabe pe care sunt intinde si asezate perfect fructe, legume, fructe de mare, sucuri, jeleuri, tot soiul de dulciuri si nebunii. Va spun, locul asta nu aveti voie sa il ratati!

Am scris atat de mult si daca ai avut rabdarea de a ajunge pana la sfarsit inseamna ca o sa ajungi curand acolo. Poate anul acesta, la anul, dar iti promit eu ca o sa ajungi.

Daca mai aveti intrebari, sau v-as putea ajuta cu alte informatii le astept cu drag in casuta de comentarii.

Scrieti-mi, voua unde v-a ramas sufletul in Barcelona. Unde vreti sa va intoarceti?

Nu uitati sa ma urmariti si pe instagram pentru mai multe poze de acolo. Click AICI.